Reklamácia a vrátenie tovaru

Záručná doba

Záručná doba pre kupujúceho je 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedená dlhšia doba. Záruka presahujúca 24 mesiacov a jej podmienky sú uvedené na záručnom liste. Ak je na výrobku, jeho obale alebo v návode uvedená doba používania v súlade s osobitnými právnymi predpismi, záručná doba uplynie uplynutím tejto doby. V prípade kozmetických výrobkov sa dátum minimálnej trvanlivosti uvádza slovami “Spotrebujte do…”.  Záručná doba začína plynúť od prevzatia dodaného tovaru kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o čas, počas ktorého bol výrobok v záručnej oprave. V prípade výmeny reklamovaného výrobku za nový v záručnej dobe sa pôvodná záručná doba predlžuje o čas vybavenia uznanej reklamácie.

 

Záručný list

Predávajúci poskytuje záruku v písomnej forme. Ak to povaha veci umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať kupujúcemu doklad o kúpe, ktorý obsahuje údaje, ktoré musí obsahovať záručný list. Ak sa poskytuje dlhšia záruka, ako je zákonná záruka, predávajúci v záručnom liste uvedie podmienky a rozsah predĺženia záruky. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, názov alebo obchodné meno predávajúceho, IČO, sídlo, ak ide o právnickú osobu, alebo bydlisko, ak ide o fyzickú osobu.

 

Rozpor s kúpnou zmluvou

V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len “rozpor s kúpnou zmluvou”), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu uviedol vec do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci, alebo jej opravou podľa požiadavky kupujúceho. Ak takýto postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo odstúpiť od zmluvy. To neplatí, ak kupujúci o nesúlade s kúpnou zmluvou vedel pred prevzatím veci alebo ak nesúlad s kúpnou zmluvou spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci v čase prevzatia tovaru, pokiaľ tomu neodporuje povaha tovaru alebo sa nepreukáže opak.

 

Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie najmä to, že predávaná vec je bez vád, že má akosť a úžitkové vlastnosti požadované v zmluve, opísané predávajúcim alebo výrobcom alebo očakávané na základe ich reklamy, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti obvyklé pre vec tohto druhu, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov a že zodpovedá účelu, na ktorý sa podľa predávajúceho vec používa alebo na ktorý sa obvykle používa.

Kontrola zásielok

Pri prevzatí zásielky sa spotrebiteľovi odporúča skontrolovať stav zásielky. Ak sa pri preberaní zistí mechanické poškodenie obalu výrobku alebo nekompletnosť zásielky, spotrebiteľovi sa odporúča, aby v prítomnosti dopravcu urobil záznam o poškodení zásielky v prepravných dokladoch a nechal si túto skutočnosť potvrdiť od dopravcu, alebo tovar neprevzal. Spotrebiteľovi sa tým výrazne zjednoduší a urýchli vybavovanie záležitosti. Tým samozrejme nie je dotknuté právo spotrebiteľa podať sťažnosť predávajúcemu.

 

Uplatnenie reklamácie

Za každých okolností sa snažíme vyjsť spotrebiteľovi v ústrety. Ak spotrebiteľ zistí vadu zakúpeného tovaru počas záručnej doby, má právo uplatniť reklamáciu. Reklamovaný tovar (podľa možnosti vrátane kópie dodacieho listu, záručného listu a prípadne sprievodného listu so stručným popisom závady) zašlite na našu adresu. Naša adresa na uplatnenie reklamácie je: Annabis, s.r.o., Šlechtitelů 21, 779 00 Olomouc.

 

Reklamáciu je samozrejme možné uplatniť aj osobne v sídle spoločnosti. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje; ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. O prijatí reklamovaného tovaru bude spotrebiteľ informovaný e-mailom.

 

Vybavovanie sťažností

Sťažnosti sa vybavujú do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Ak sa reklamácia v tejto lehote nevyrieši, spotrebiteľ má právo na výmenu toho istého tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ si môže vybrať medzi výmenou a odstúpením od zmluvy. Ak je reklamácia oprávnená, kupujúci spotrebiteľ má nárok na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s reklamáciou (najmä náklady na dopravu reklamovaného tovaru k nám).

 

Naším cieľom je vybaviť reklamáciu k spokojnosti kupujúceho. V prípade akýchkoľvek ďalších otázok nás prosím kontaktujte na adrese www.annabis.sk.

 

Platí od 1.6.2024